Pictorial - marketing, design, szkolenia

Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Nie potrzebna ci do tego sztaluga, płótno i farby. Wystarczy arkusz papieru, samoprzylepne karteczki i kolorowe pisaki (lub jak wolisz – flipchart, postity i markery). Nie musisz też mieć talentu plastycznego, wystarczy mieć otwarty umysł i poznać metodę. Najważniejsze jednak to chcieć!

 
  • Po pierwsze, wyjdź poza granice własnych przekonań
  • Po drugie, wejdź w nieswoje buty
  • Po trzecie, słuchaj innych i otwórz się na pozornie absurdalną wiedzę

Malowanie obrazu to w rzeczywistości tworzenie Mapy Empatii Klienta. To metoda, która pomaga zrozumieć co twój klient myśli i czuje. Pozwala skupić się na jego doświadczeniach i potrzebach. Służy jako podstawa do własnych przemyśleń albo jako kanwa do realizacji warsztatu z zespołem, w którym chcesz zbudować empatię z końcowym użytkownikiem. To prosty schemat wizualny i dziesiątki pytań. Sprawdza się na każdym polu zawodowym.

Z reguły doskonale znasz swoje własne zaplecze. Jesteś w pełni świadomy swoich umiejętności, zasobów, możliwości produkcyjnych czy zakresu oferowanych przez Ciebie usług. Czy, jednak, równie dobrze znasz swojego klienta? Istnieje ryzyko, że informacje, jakie o nim posiadasz to jedynie mylne przekonania. Pełna i aktualna wiedza o kliencie to dla marketingowców „Święty Graal”. To ona pozwala skutecznie sprzedać to, co masz do zaoferowania.

Mapa Empatii obejmuje sześć obszarów badawczych zamkniętych w prostym schemacie wizualnym. Każdy obszar to określony zestaw pytań. To właśnie one odgrywają kluczową rolę. Prowadzą do zaskakujących odpowiedzi i są bardzo inspirujące w poszukiwaniu nowych rozwiązań. A zatem spróbuj wejść w buty klienta i dowiedzieć się czegoś więcej niż „czym się kieruje podczas zakupu, gdzie mieszka, ile ma lat i jak duży jest jego portfel”.

  • Jakie opinie twój klient wyraża wieczorem, przy piwie, w niezobowiązującej sytuacji?
  • Co prawdopodobnie mówią o nim jego najbliżsi przyjaciele?
  • Co spędza mu sen z powiek?
  • W jakich sytuacjach nie mówi tego, co naprawdę myśli?
  • Jakiego ryzyka najbardziej się obawia?

Odpowiedzi obnażają prawdopodobne problemy. Ty masz szansę rozwiązać je z wyprzedzeniem. To również przedpole dla nowych genialnych pomysłów.

Każdy produkt czy usługa zbudowana jest z dwóch wartości: podstawowej i dodanej. Pierwsza jest obecna zawsze. Drugą trzeba się wyróżnić. Wygra ten, kto lepiej rozpozna ukryte potrzeby i na tej podstawie stworzy unikatowy i szyty na miarę dodatek. Koniec końców, chodzi przecież o to, by sprzedać klientowi „zadowolenie”.

 
© 2019 Pictorial
Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Udostępnij znajomym!

Udostępnij link do tej strony znajomym Jeśli uważasz, że ten artykuł zainteresuje kogoś z Twoich znajomych, udostępnij  go na wybranej platformie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on tumblr
Tumblr
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

Przeczytaj również...

Koniec tworzenia iluzorycznych rozwiązań i hołdowania systemowym hecom. Stawiamy na Marketing od serca! Bez ściemy i przyklaskiwania temu, co masowo uznane za słuszne. I choć bardzo lubimy podglądać rynek i śledzić trendy, to jednak ostatecznie to z serca płyną najlepsze koncepcje! I tego zamierzamy się trzymać! - pisze w swoim felietonie Sylwia Piskulska z Pictorial

Marketing od serca

Koniec tworzenia iluzorycznych rozwiązań i hołdowania systemowym hecom. Stawiamy na Marketing od serca! Bez ściemy i przyklaskiwania temu, co masowo uznane za słuszne. I choć bardzo lubimy podglądać rynek i śledzić trendy, to jednak ostatecznie to z serca płyną najlepsze koncepcje! I tego zamierzamy się trzymać!

Czytaj więcej »

Tymczasem w portfolio...

Bądź na bieżąco!

Dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Na bieżąco otrzymuj informacje o nowych treściach na stronie, a także oceniaj i komentuj nasze publikacje w ramach dyskusji na naszym Facebookowym profilu!