Pictorial - marketing, design, szkolenia

Co znaczy „być kreatywnym”?

Czyli jak dotrzeć do źródła problemu

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe. Wartość takiego podejścia oddaje legendarne zdanie wypowiedziane do Rockefeller’a przez mechanika samochodowego, który wyjaśnił cenę swojej usługi: „Stuknąłem młotkiem: 1 dolar. Wiedziałem gdzie stuknąć: 9 dolarów.”

 

Kiedyś uczono mnie, że kreatywność to zdolność rozwiązywania problemów. Oczywiście najlepiej w sposób niekonwencjonalny. Z czasem przekonałam się, że kreatywni nie skupiają się wyłącznie na rozwiązywaniu problemów, a na docieraniu do jego źródeł.

Zaskoczony? To proste.

Gdy skupiam się wyłącznie na poszukiwaniu odpowiednich sposobów i narzędzi, by uzdrowić kłopotliwą sytuację to łagodzę jedynie negatywne objawy. To niesie ze sobą kilka pozytywów. Problem znika na jakiś czas a czujność ludzi zaangażowanych w sprawę zostaje chwilowo znieczulona. Wydawałoby się, że znalazłam rozwiązanie. Przecież klienci otrzymali tańszą ofertę, firma odnotowała pik sprzedażowy, wzrosła liczba odsłon na portalu…

Szybko jednak okazuje się, że panaceum trzeba stosować permanentnie, bo bez niego problem powraca. Do tego pochłania sporą część budżetu a inwestycja nie przekłada się na rentowność. Skądś to znasz?

 

Nie patrz na objawy, spróbuj dotrzeć do źródła problemu.

Dlaczego tak właśnie postrzegam kreatywność? Bo to przyszłość mojej branży. Marketing nie może skupiać się wyłącznie na proponowaniu większych banerów, częstszych spotów czy grubszych katalogów.

Marketing musi jak najczęściej wracać do źródeł. Konfrontować problem wielokrotnie z nową rzeczywistością. Wykonując to zadanie zyskujemy inną perspektywę i co najważniejsze empiryczną wiedzę, z której prawdopodobnie nikt wcześniej nie zdawał sobie sprawy.

© 2019 Pictorial
Co znaczy „być kreatywnym”?
Czyli jak dotrzeć do źródła problemu

Udostępnij znajomym!

Udostępnij link do tej strony znajomym Jeśli uważasz, że ten artykuł zainteresuje kogoś z Twoich znajomych, udostępnij  go na wybranej platformie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on tumblr
Tumblr
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

Przeczytaj również...

Tymczasem w portfolio...

Bądź na bieżąco!

Dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Na bieżąco otrzymuj informacje o nowych treściach na stronie, a także oceniaj i komentuj nasze publikacje w ramach dyskusji na naszym Facebookowym profilu!