Pictorial - marketing, design, szkolenia

Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Wdrożenie nowych narzędzi napotyka zwykle na opór. Rzadko jest to kwestią oprogramowania, częściej nastawienia zespołu lub poszczególnych użytkowników. Marzeniem każdej firmy jest posiadanie zespołu, który nie obawia się innowacji technologicznych i potrafi dostosować się do zmian.

 

Trudno o taki komfort, prawda? Zwykle ile osób w zespole, tyle różnych postaw. Można jednak zharmonizować tok myślenia. Rozwiązaniem może być warsztat, który przeprowadzi przez zmianę i wypracuje wspólne pole pozytywnych skojarzeń.

Zanim ruszysz do przodu, zrób kilka kroków wstecz. Pozwól spojrzeć członkom zespołu na sytuację tak, jakby cofnęli się w czasie. Niech dotrą do źródła problemów i opiszą, co generowało wówczas największe ograniczenia. Następnie zdefiniuj potencjalne korzyści i powtarzające się problemy, które można rozwiązać przy wykorzystaniu nowych narzędzi.

Określ ich pozytywny wpływ w obszarze celów, które można osiągnąć szybciej i łatwiej. Utrwalaj jak najczęściej pozytywne myśli i wyobrażenia o nowej metodzie pracy. Wielokrotnie podkreślaj pozytywne aspekty nowej koncepcji, akcentując, że to jest droga do przyszłości.

Nowy sposób to lepszy zespół!

Przyjmij do wiadomości obawy dotyczące funkcjonowania nowych narzędzi, ale skup się na ich użyteczności, na tym jakie korzyści przyniosą zespołowi w drodze użytkowania. Jeśli zrobisz to wiarygodnie, zespół korzystając z nowej technologii będzie widzieć cel, a nie obawę przed jego obsługą.

Najsilniejszym atutem zespołu marketingowego jest w końcu wyobraźnia. Wykorzystaj ją w drodze formułowania pozytywnych skojarzeń.

 
© 2019 Pictorial
Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Udostępnij znajomym!

Udostępnij link do tej strony znajomym Jeśli uważasz, że ten artykuł zainteresuje kogoś z Twoich znajomych, udostępnij  go na wybranej platformie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on tumblr
Tumblr
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

Przeczytaj również...

Jak budujesz swoją strategię?

Jak budujesz swoją strategię?

Czym jest strategia? Żadna obszerna definicja strategii nie ujęła mnie tak bardzo, jak lapidarne określenie twórców tego słowa, Greków: Strategia jest umiejętnością dowodzenia.

Czytaj więcej »

Tymczasem w portfolio...

Bądź na bieżąco!

Dołącz do nas w mediach społecznościowych!

Na bieżąco otrzymuj informacje o nowych treściach na stronie, a także oceniaj i komentuj nasze publikacje w ramach dyskusji na naszym Facebookowym profilu!