Jak obniżyć próg wejścia do świata marki?

Jak obniżyć próg wejścia do świata marki
nie deprecjonując jej wartości?

Masz markę luksusową, z wypracowanym przez lata topowym wizerunkiem w swoim segmencie. Cykl życia prowadzi ją na szczyt paraboli. Jesteś jeszcze w fazie wzrostu, ale już z obawą zerkasz na wierzchołek i zastanawiasz się, kiedy i w jakim tempie korona potoczy się w dół. Wiesz, że nie osiągnąłeś jeszcze maksymalnego pułapu zbytu. Twoim celem jest dotarcie do nowych klientów, zwrócenie się ku tym odbiorcom, którzy dotychczas byli poza zasięgiem marki.
Jak obniżyć próg wejścia do świata marki nie deprecjonując jej wartości?

Czy elitarna marka może skutecznie wyjść poza elitę, nie zniechęcając tych, którzy już czerpią z poczucia wyjątkowości i zachęcając nowych użytkowników, dla których świat marki był dotąd nieosiągalny? Jak w procesie tej zmiany nie stracić na wizerunku?

Wejście w segment klientów zamożnych pozwoliło ci zbudować wysokie ceny i solidne marże. Poczyniłeś duże inwestycje w marketing i działania komunikacyjne. Tymczasem próba dotarcia do klientów masowych opiera się przecież na innych fundamentach: wysokim wolumenie i niższych cenach. Do tego dochodzą inne kanały dystrybucji i nowe mechanizmy promocyjne.

Myśląc realnie, nie możesz obniżyć cen, pogorszyć  jakości produktów i uruchomić masowych mechanizmów promocyjnych. To byłaby rewolucja, która skonfliktowałaby elitarną śmietankę.

Jak więc zwrócić uwagę nowej grupy klientów, którzy mają ambicję wyjścia poza dotychczasowy próg swoich możliwości, ale brakuje im motywacji? Aspirują do bycia w elicie, ale ich portfel tylko okazjonalnie pozwala na wejście do strefy luksusu?

OKAZJONALNIE. To słowo klucz!
Teraz widzisz potencjał sprzedażowy w nowej grupie? STWÓRZ OKAZJĘ!

Nie stawiaj na permanentne działania promocyjne, które twoi dotychczasowi klienci odbiorą jako deprecjonowanie ich wartości. Zaproponuj „aspirantom” to, czego teraz nie mają i czego w swoim segmencie cenowym nigdy nie znajdą. Oczywiste, prawda? To dlaczego markom luksusowym tak rzadko udaje się tego dokonać? Może dlatego, że  zbyt mało czasu poświęcono na analizę rzeczywistych potrzeb i oczekiwań nowej potencjalnej grupy odbiorców?

Zazwyczaj w dobrach luksusowych główną potrzebą jest wysoka jakość, unikatowość oraz podążanie za autorytetem w postaci ambasadora światowej sławy. Ludzie kupują dobra luksusowe dla podkreślenia swojego statusu i akceptują, że będą odpowiednio drogie. Wysoka cena jest jednym z elementów ich pozycjonowania. Chcąc dotrzeć do nowej grupy odbiorców, nie można obniżyć ceny wprost. To byłaby krótka droga do obniżenia wyjątkowej wartości, którą marka obiecuje.

Trzeba uruchomić działania, które obniżą próg wejścia, ale nie wpłyną na obniżenie wartości marki.

Postaw na to, co będzie adekwatne do możliwości grupy aspirującej. Spektrum działań jest dość szerokie, w zależności od przeznaczenia produktów i specyfiki segmentu lub usługi.

Okazją do zakupu może być sezonowa wyprzedaż, zwłaszcza, jeżeli produkt jest sprzedawany na całym świecie. Może to być również rabat na końcówkę kolekcji lub serii oraz wprowadzenie produktu do nowego kanału (np. outlet online). Kolejna strategia to rozłożenie płatności (np. obciążanie rachunku karty kredytowej nabywcy w określonym czasie). Kolejną zachętą może być rozszerzenie zakresu usług oferowany nabywcom produktu.

Najważniejsze to nie stawiać sobie ograniczeń. Nie lekceważyć potencjału otwartego, nieskrępowanego myślenia, co jest wartością marketingu.

© Sylwia Piskulska | Pictorial 2016

Spodobał Ci się ten artykuł?

Być może zainteresuje on również Twoich znajomych.
Udostępnij jego treść na wybranej platformie!

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Rzuć okiem na inne artykuły!

  • Jak problem przekuć w wyzwanie?

Jak problem przekuć w wyzwanie?

Problem. Słowo, które nie istnieje w języku ludzi sukcesu. Dlaczego? Ponieważ tam, gdzie inni widzą problem, oni widzą rozwiązanie.

  • Narzędzia czy umiejętności?

Narzędzia czy umiejętności?

Każde narzędzie marketingowe jest tak doskonałe jak osoba, która się nim posługuje. Możesz dysponować zaawansowanym narzędziem analitycznym...

  • Jak zapewnić dobrą jakość?

Jak zapewnić dobrą jakość?

Dla jednych jakość pochodzi od ludzi, dla innych jej gwarantem jest dobry system. W praktyce jednak system jest tyle wart, ile warci są ludzie go tworzący i w nim pracujący.

  • Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Wdrożenie nowych narzędzi napotyka zwykle na opór. Rzadko jest to kwestią oprogramowania, częściej nastawienia...

  • Jak obniżyć próg wejścia do świata marki nie deprecjonując jej wartości?

Jak obniżyć próg wejścia do świata marki?

Masz markę luksusową, z wypracowanym przez lata topowym wizerunkiem w swoim segmencie. Cykl życia prowadzi ją na szczyt paraboli...

  • Jak budujesz swoją strategię?

Jak budujesz swoją strategię?

Czym jest strategia? Żadna obszerna definicja strategii nie ujęła mnie tak bardzo, jak lapidarne określenie twórców tego słowa, Greków: Strategia jest umiejętnością dowodzenia.

  • Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Nie musisz też mieć talentu plastycznego, wystarczy mieć otwarty umysł i poznać metodę.

  • Co to znaczy być kreatywnym?

Co znaczy „być kreatywnym”?

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe.

Pytania? Sugestie?

Masz pytania do treści artykułu? Chciałbyś podzielić się swoją opinią na omawiany temat? Nie wahaj się!

Nawiąż kontakt!

Chętnie odpowiem również na wszelkie pytania dotyczące oferty firmy Pictorial. Zapraszam do kontaktu!

2016-10-16T02:20:39+00:00