Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Wdrożenie nowych narzędzi napotyka zwykle na opór. Rzadko jest to kwestią oprogramowania, częściej nastawienia zespołu lub poszczególnych użytkowników.
Marzeniem każdej firmy jest posiadanie zespołu, który nie obawia się innowacji technologicznych i potrafi dostosować się do zmian.
Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Trudno o taki komfort, prawda? Zwykle ile osób w zespole, tyle różnych postaw. Można jednak zharmonizować tok myślenia. Rozwiązaniem może być warsztat, który przeprowadzi przez zmianę i wypracuje wspólne pole pozytywnych skojarzeń.

Zanim ruszysz do przodu, zrób kilka kroków wstecz. Pozwól spojrzeć członkom zespołu na sytuację tak, jakby cofnęli się w czasie. Niech dotrą do źródła problemów i opiszą co generowało wówczas największe ograniczenia. Następnie zdefiniuj potencjalne korzyści i powtarzające się problemy, które można rozwiązać przy wykorzystaniu nowych narzędzi.

Określ ich pozytywny wpływ w obszarze celów, które można osiągnąć szybciej i łatwiej. Utrwalaj jak najczęściej pozytywne myśli i wyobrażenia o nowej metodzie pracy. Wielokrotnie podkreślaj pozytywne aspekty nowej koncepcji, akcentując, że to jest droga do przyszłości.

Nowy sposób to lepszy zespół!

Przyjmij do wiadomości obawy dotyczące funkcjonowania nowych narzędzi, ale skup się na ich użyteczności, na tym jakie korzyści przyniosą zespołowi w drodze użytkowania. Jeśli zrobisz to wiarygodnie, zespół korzystając z nowej technologii będzie widzieć cel, a nie obawę przed jego obsługą.

Najsilniejszym atutem zespołu marketingowego jest w końcu wyobraźnia. Wykorzystaj ją w drodze formułowania pozytywnych skojarzeń.

© Sylwia Piskulska | Pictorial 2016

Spodobał Ci się ten artykuł?

Być może zainteresuje on również Twoich znajomych.
Udostępnij jego treść na wybranej platformie!

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Rzuć okiem na inne artykuły!

  • Jak problem przekuć w wyzwanie?

Jak problem przekuć w wyzwanie?

Problem. Słowo, które nie istnieje w języku ludzi sukcesu. Dlaczego? Ponieważ tam, gdzie inni widzą problem, oni widzą rozwiązanie.

  • Narzędzia czy umiejętności?

Narzędzia czy umiejętności?

Każde narzędzie marketingowe jest tak doskonałe jak osoba, która się nim posługuje. Możesz dysponować zaawansowanym narzędziem analitycznym...

  • Jak zapewnić dobrą jakość?

Jak zapewnić dobrą jakość?

Dla jednych jakość pochodzi od ludzi, dla innych jej gwarantem jest dobry system. W praktyce jednak system jest tyle wart, ile warci są ludzie go tworzący i w nim pracujący.

  • Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Wdrożenie nowych narzędzi napotyka zwykle na opór. Rzadko jest to kwestią oprogramowania, częściej nastawienia...

  • Jak obniżyć próg wejścia do świata marki nie deprecjonując jej wartości?

Jak obniżyć próg wejścia do świata marki?

Masz markę luksusową, z wypracowanym przez lata topowym wizerunkiem w swoim segmencie. Cykl życia prowadzi ją na szczyt paraboli...

  • Jak budujesz swoją strategię?

Jak budujesz swoją strategię?

Czym jest strategia? Żadna obszerna definicja strategii nie ujęła mnie tak bardzo, jak lapidarne określenie twórców tego słowa, Greków: Strategia jest umiejętnością dowodzenia.

  • Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Nie musisz też mieć talentu plastycznego, wystarczy mieć otwarty umysł i poznać metodę.

  • Co to znaczy być kreatywnym?

Co znaczy „być kreatywnym”?

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe.

Pytania? Sugestie?

Masz pytania do treści artykułu? Chciałbyś podzielić się swoją opinią na omawiany temat? Nie wahaj się!

Nawiąż kontakt!

Chętnie odpowiem również na wszelkie pytania dotyczące oferty firmy Pictorial. Zapraszam do kontaktu!

2016-10-16T14:26:46+00:00