Jak zapewnić dobrą jakość?

Jak zapewnić dobrą jakość?

Dla jednych jakość pochodzi od ludzi, dla innych jej gwarantem jest dobry system. W praktyce jednak system jest tyle wart, ile warci są ludzie go tworzący i w nim pracujący.
Jak zapewnić dobrą jakość?

Wbrew powszechnemu przekonaniu, problem wielu organizacji nie tkwi w jakości produktów czy usług, lecz w jakości procesów wpływających na wynik. Kto tymczasem steruje procesem i tworzy rezultat? Oczywiście ludzie. Ich wiedza, przygotowanie, doświadczenie, etyka. Ich współdziałanie w ramach zespołu i umiejętność komunikowania się.

Pierwowzór jakości w organizacjach tworzą przede wszystkim liderzy.

To oni stanowią o różnicy między dobrymi a przeciętnymi organizacjami. Świadomie budują dojrzałość funkcjonalną zespołu (w zakresie kompetencji) oraz dojrzałość psychologiczną (w zakresie utrzymywania relacji z ludźmi). Posiadają umiejętność komunikowania się, patrzenia, słuchania i w końcu działania. Wiedzą jak skompletować skuteczny team, jakie role przypisać pracownikom, jak stworzyć dobrą energię pracy, jak podtrzymać zapał ludzi i dać im swobodę działania oraz jak komunikować się z zespołem, by osiągać cele.

Tak jak dobrzy szefowie przyciągają dobrych pracowników, tak dobra jakość pracy szefa zapala innych do generowania nie mniejszej wartości.

Za sukcesem jako pierwsi w kolejce stoją i będą stać ludzie. Dopiero potem wiedza, kompetencje, chęć myślenia, dostęp do informacji i system organizujący proces działania. Od jakości ludzi zależy wszelka jakość. To droga prowadząca do zadowolenia klienta, a ta z kolei jest wiarygodną i ostateczną miarą jakości w biznesie.

© Sylwia Piskulska | Pictorial 2016

Spodobał Ci się ten artykuł?

Być może zainteresuje on również Twoich znajomych.
Udostępnij jego treść na wybranej platformie!

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Rzuć okiem na inne artykuły!

  • Jak problem przekuć w wyzwanie?

Jak problem przekuć w wyzwanie?

Problem. Słowo, które nie istnieje w języku ludzi sukcesu. Dlaczego? Ponieważ tam, gdzie inni widzą problem, oni widzą rozwiązanie.

  • Narzędzia czy umiejętności?

Narzędzia czy umiejętności?

Każde narzędzie marketingowe jest tak doskonałe jak osoba, która się nim posługuje. Możesz dysponować zaawansowanym narzędziem analitycznym...

  • Jak zapewnić dobrą jakość?

Jak zapewnić dobrą jakość?

Dla jednych jakość pochodzi od ludzi, dla innych jej gwarantem jest dobry system. W praktyce jednak system jest tyle wart, ile warci są ludzie go tworzący i w nim pracujący.

  • Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Wdrożenie nowych narzędzi napotyka zwykle na opór. Rzadko jest to kwestią oprogramowania, częściej nastawienia...

  • Jak obniżyć próg wejścia do świata marki nie deprecjonując jej wartości?

Jak obniżyć próg wejścia do świata marki?

Masz markę luksusową, z wypracowanym przez lata topowym wizerunkiem w swoim segmencie. Cykl życia prowadzi ją na szczyt paraboli...

  • Jak budujesz swoją strategię?

Jak budujesz swoją strategię?

Czym jest strategia? Żadna obszerna definicja strategii nie ujęła mnie tak bardzo, jak lapidarne określenie twórców tego słowa, Greków: Strategia jest umiejętnością dowodzenia.

  • Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Nie musisz też mieć talentu plastycznego, wystarczy mieć otwarty umysł i poznać metodę.

  • Co to znaczy być kreatywnym?

Co znaczy „być kreatywnym”?

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe.

Pytania? Sugestie?

Masz pytania do treści artykułu? Chciałbyś podzielić się swoją opinią na omawiany temat? Nie wahaj się!

Nawiąż kontakt!

Chętnie odpowiem również na wszelkie pytania dotyczące oferty firmy Pictorial. Zapraszam do kontaktu!

2016-10-16T02:47:14+00:00