Jak problem przekuć w wyzwanie?

Jak problem przekuć w wyzwanie?

Problem. Słowo, które nie istnieje w języku ludzi sukcesu. Dlaczego? Ponieważ tam, gdzie inni widzą problem, oni widzą rozwiązanie.
Problem to wytłumaczenie dla tych, którym się nie udało. Brutalne, ale prawdziwe. „To był problem bez rozwiązania. Nie mogłem tego zrobić. Nie mogłem tego skończyć. To było za trudne.” – słyszysz często. To dla wielu wymówka by nie podjąć działania. A gdyby zrozumieli, że to nie był problem, tylko szansa? Z pewnością poczuliby żal, że jej nie wykorzystali.
Jak problem przekuć w wyzwanie?

Słowo problem zostało wymyślone dla określenia wielkich i wielowymiarowych spraw – problem społeczny, problem gospodarczy czy problem religijny. Sprawy wagi biznesowej i prywatnej są wyłącznie wyzwaniem i możliwością rozwoju. To również okazja, by wznieść się wyżej, zyskując nową wiedzę i doświadczenie.

Gdy nazywasz coś szansą, podświadomie chcesz ją wykorzystać. Rezygnacja byłaby przecież głupotą. Nie pozwól więc głupocie stukać do drzwi twojej podświadomości. Kłopot lub niepowodzenie to nie pierwszy krok ku katastrofie, tylko pierwszy krok ku rozwojowi. Paradoksalnie nie powinniśmy od nich uciekać, tylko do nich dążyć, traktując je jako SPOSOBNOŚĆ, która niesie ze sobą wiele możliwości.

Ten wątek, jak wiele innych, traktuje zasada Pareto. Zdecydowana większość ludzi poświęca aż 80% swojego czasu na rozpamiętywanie kłopotliwej sytuacji. Pozostałe 20% na szukanie rozwiązania. Czas zmienić te proporcje!

Jesteś gotowy, by to zrobić? Ja tego dokonałam i jestem gotowa przekazać tą wiedzę.

To, jak szukać rozwiązań, to temat jednego ze szkoleń z zakresu kreatywnego myślenia. Trening pozwala zmienić podejście do trudnej sytuacji i uczy metod szukania rozwiązań. Ludzka kreatywność jest nieograniczona! To również temat treningu facylitacyjnego, który zdefiniuje możliwości, pomoże w podjęciu wartościowej decyzji i przygotuje dalszy plan działania.

Poszerzając swoje horyzonty myślowe, poszerzasz tym samym swoje możliwości. Pomóż sobie w podjęciu wartościowych decyzji i zmień swoją przyszłość.

© Sylwia Piskulska | Pictorial 2016

Spodobał Ci się ten artykuł?

Być może zainteresuje on również Twoich znajomych.
Udostępnij jego treść na wybranej platformie!

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Rzuć okiem na inne artykuły!

  • Jak problem przekuć w wyzwanie?

Jak problem przekuć w wyzwanie?

Problem. Słowo, które nie istnieje w języku ludzi sukcesu. Dlaczego? Ponieważ tam, gdzie inni widzą problem, oni widzą rozwiązanie.

  • Narzędzia czy umiejętności?

Narzędzia czy umiejętności?

Każde narzędzie marketingowe jest tak doskonałe jak osoba, która się nim posługuje. Możesz dysponować zaawansowanym narzędziem analitycznym...

  • Jak zapewnić dobrą jakość?

Jak zapewnić dobrą jakość?

Dla jednych jakość pochodzi od ludzi, dla innych jej gwarantem jest dobry system. W praktyce jednak system jest tyle wart, ile warci są ludzie go tworzący i w nim pracujący.

  • Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Jak wdrożyć nowe narzędzia w marketingu?

Wdrożenie nowych narzędzi napotyka zwykle na opór. Rzadko jest to kwestią oprogramowania, częściej nastawienia...

  • Jak obniżyć próg wejścia do świata marki nie deprecjonując jej wartości?

Jak obniżyć próg wejścia do świata marki?

Masz markę luksusową, z wypracowanym przez lata topowym wizerunkiem w swoim segmencie. Cykl życia prowadzi ją na szczyt paraboli...

  • Jak budujesz swoją strategię?

Jak budujesz swoją strategię?

Czym jest strategia? Żadna obszerna definicja strategii nie ujęła mnie tak bardzo, jak lapidarne określenie twórców tego słowa, Greków: Strategia jest umiejętnością dowodzenia.

  • Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Czy namalowałeś już obraz swojego klienta?

Nie musisz też mieć talentu plastycznego, wystarczy mieć otwarty umysł i poznać metodę.

  • Co to znaczy być kreatywnym?

Co znaczy „być kreatywnym”?

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe.

Pytania? Sugestie?

Masz pytania do treści artykułu? Chciałbyś podzielić się swoją opinią na omawiany temat? Nie wahaj się!

Nawiąż kontakt!

Chętnie odpowiem również na wszelkie pytania dotyczące oferty firmy Pictorial. Zapraszam do kontaktu!

2016-10-16T13:49:04+00:00