Co znaczy „być kreatywnym”?

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe. Wartość takiego podejścia oddaje legendarne zdanie wypowiedziane do Rockefeller’a przez mechanika samochodowego, który wyjaśnił cenę swojej usługi: „Stuknąłem młotkiem: 1 dolar. Wiedziałem gdzie stuknąć: 9 dolarów.”
Co to znaczy być kreatywnym?

Kiedyś uczono mnie, że kreatywność to zdolność rozwiązywania problemów. Oczywiście najlepiej w sposób niekonwencjonalny. Z czasem przekonałam się, że kreatywni nie skupiają się wyłącznie na rozwiązywaniu problemów, a na docieraniu do jego źródeł.

Zaskoczony? To proste.

Gdy skupiam się wyłącznie na poszukiwaniu odpowiednich sposobów i narzędzi, by uzdrowić kłopotliwą sytuację to łagodzę jedynie negatywne objawy. To niesie ze sobą kilka pozytywów. Problem znika na jakiś czas a czujność ludzi zaangażowanych w sprawę zostaje chwilowo znieczulona. Wydawałoby się, że znalazłam rozwiązanie. Przecież klienci otrzymali tańszą ofertę, firma odnotowała pik sprzedażowy, wzrosła liczba odsłon na portalu…

Szybko jednak okazuje się, że panaceum trzeba stosować permanentnie, bo bez niego problem powraca. Do tego pochłania sporą część budżetu a inwestycja nie przekłada się na rentowność. Skądś to znasz?

Nie patrz na objawy, spróbuj dotrzeć do źródła problemu.

Dlaczego tak właśnie postrzegam kreatywność? Bo to przyszłość mojej branży. Marketing nie może skupiać się wyłącznie na proponowaniu większych banerów, częstszych spotów czy grubszych katalogów.

Marketing musi jak najczęściej wracać do źródeł. Konfrontować problem wielokrotnie z nową rzeczywistością. Wykonując to zadanie zyskujemy inną perspektywę i co najważniejsze empiryczną wiedzę, z której prawdopodobnie nikt wcześniej nie zdawał sobie sprawy.

© Sylwia Piskulska | Pictorial 2016

Spodobał Ci się ten artykuł?

Być może zainteresuje on również Twoich znajomych.
Udostępnij jego treść na wybranej platformie!

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Zrób kolejny krok!

Rozwiń kreatywność i wzmocnij potencjał swojego zespołu. Osiągnij sukces dzięki skutecznym metodom! Mogę Ci w tym pomóc! Wystarczy, że skorzystasz z mojej oferty szkoleń i warsztatów.

Jeśli jedna osoba coś potrafi, każdy może się tego nauczyć!

Wyświetl szczegóły oferty

Rzuć okiem na inne artykuły!

  • Jak zapewnić dobrą jakość?

Jak zapewnić dobrą jakość?

Dla jednych jakość pochodzi od ludzi, dla innych jej gwarantem jest dobry system. W praktyce jednak system jest tyle wart, ile warci są ludzie go tworzący i w nim pracujący.

  • Jak budujesz swoją strategię?

Jak budujesz swoją strategię?

Czym jest strategia? Żadna obszerna definicja strategii nie ujęła mnie tak bardzo, jak lapidarne określenie twórców tego słowa, Greków: Strategia jest umiejętnością dowodzenia.

  • Co to znaczy być kreatywnym?

Co znaczy „być kreatywnym”?

Kreatywni ludzie rzadko szukają rozwiązań. Częściej szukają problemów do rozwiązania. Niejednokrotnie do rozwiązania przez innych! Choć brzmi to paradoksalnie, jest prawdziwe.

Pytania? Sugestie?

Masz pytania do treści artykułu? Chciałbyś podzielić się swoją opinią na omawiany temat? Nie wahaj się!

Nawiąż kontakt!

Chętnie odpowiem również na wszelkie pytania dotyczące oferty firmy Pictorial. Zapraszam do kontaktu!

2017-02-27T22:02:19+00:00